DIY: Masło do twarzy lub/i ciała


Koncepcja wykonania masła jest proste czyli połączyć wszystko co najlepsze mam w jednym produkcie. A jak wyszło zobaczycie w dzisiejszym poście.


Czy Wy również tak macie, że gdy jest ciepło lubicie lekkie konsystencje balsamów, lotiony do ciała, a gdy jest zimno wolicie sięgać, bo bardziej treściwe konsystencje typu masło? Jeżeli tak, to dobrze bo skóra w sezonie jesień/zima potrzebuje bardziej treściwej pielęgnacji.

Z okazji chłodu, który przybył i w moje okolice zdecydowałam się zrobić masło do ciała, które mam zamiar używać po każdym prysznicu.

Do sporządzenia masła użyłam sympatycznej czwóreczki


Krótka charakterystyka działania poszczególnych olejków i masła.

1. Olej kokosowy

Właściwości w pielęgnacji skóry: regeneruje, działa antywirusowo, antygrzybicznie i antybakteryjnie, antystarzeniowo, reguluje prace gruczołów łojowych lecz może być komedogenny.
Zawiera witaminy: E, C i wit. z grupy B

2. Olej makadamia

Właściwości w pielęgnacji skóry: regeneruje, uelastycznia i ujędrnia (polecany szczególnie dla cer dojrzałych) działa antybakteryjnie i antyoksydacyjnie.
Zawiera witaminy: A, E i wit. z grupy B

3. Olej ze słodkich migdałów

Właściwości w pielęgnacji skóry: regeneruje, odżywa, zmiękcza skórę, wspomaga leczenie stanów zapalnych skóry, poprawia cyrkulacje krwi
Zawiera witaminy: E, A, i z grupy B

4. Masło Shea

Właściwości w pielęgnacji skóry:  regeneruje, odżywia, chroni, łagodzi, wygładza, działa przeciwstarzenowo, przeciwzapalnie, antybakteryjnie, przyśpiesza gojenie się ran.
Zawiera witaminy: E, A i F

Jeżeli zależy nam na konsystencji masła - stałej (tak jak mnie), procent olei stałych do płynnych, to ok 80 % do 20 %

Proporcje jakie ja wybrałam to:
  • 2 łyżki masła SHEA
  • 2 łyżki masła kokosowego
  • 1 łyżeczka oleju makadamia
  • 1 łyżeczka oleju ze słodkich migdałów
Wykonania: W pierwszej kolejności rozpuściłam w kąpieli wodnej masła stałe (Shea i kokosowe). Gdy stały się całkiem płynne dodałam do nich oleje płynne czyli makadamia i ze słodkich migdałów. Całość dokładnie wymieszałam. Mieszankę przelałam do finalnego pojemnika i włożyłam do lodówki (na jakąś godzinę).

Gdy masełko zastygnie (po pobycie w lodówce) możecie je ubić kuchennym mikserem (na średnich obrotach) dla uzyskania puszystej konsystencji i jaśniejszej barwy. Ja jednak zdecydowałam, że wolę formę masełka.

*opcjonalnie dla ładnego zapachu możecie dodać ulubionego olejku eterycznego (w maleńkiej ilości i z głową - niektóre olejki eteryczne mogą podrażniać skórę)

Poniżej możecie zobaczyć jak wyglądał proces tworzenia mojego masełka. 



Przygotowane przeze mnie masełko ma świetną konsystencje. W pojemniku zwartą, a gdy tylko nałożę je na palec zaczyna się momentalnie rozpuszczać.


Masło zastosowałam na mokrą skórę ciała, zaraz po kąpieli. Ale także spróbowałam stosować na twarz. Już kilkakrotnie nałożyłam na noc przed snem i rano budzę się z cerą wyciszoną i odżywioną - masełko wchłania się całkowicie.

To tyle w tematyce masełka - polecam sporządzić własne. Nawet nie będę zgadywać ile kosztowało by masło z takimi olejami w takich proporcjach kupione w sklepie... Nie wiem czy w ogóle jest takie dostępne. Powyższe oleje i masło mamą również swoją cenę ale można z nich wyprodukować co najmniej kilka takich maseł jak powyżej i stosować w innych celach pielęgnacyjnych.

A na koniec kilka słów w innej tematyce - może komuś się przydadzą i takie informacje.

Na ogół staramy nie martwić się na zapas. Jednak gdy przydarzy nam się jakaś nieprzyjemna okoliczność potrzebna nam jest szybka pomoc prawna. Mam na myśli pomoc w uzyskaniu odszkodowania. Bywa tak, ze płacimy regularnie ubezpieczenie lecz gdy stanie się nam coś złego trudno jest nam uzyskać odszkodowanie. Trafiamy na ścianę kruczków prawnych, o których istnieniu wcześniej nie zdawaliśmy sobie sprawy. Aby przeprowadzać sprawne negocjacje potrzebujemy sporej wiedzy prawnej, niezbędny jest wówczas obeznany w polskim prawie - przedstawiciel. Mam na myśli na przykład odszkodowania za: wypadek komunikacyjny, wypadek przy pracy czy też błąd medyczny. Już zawczasu warto zapoznać się z takimi zagadnieniami. W sytuacji stresowej trudno jest nam podjąć racjonalne działanie. Pomoc prawna na wysokim poziomie zapewnia wysoką skuteczność w dochodzeniu swoich roszczeń. Indywidualny doradca rozwieje wszelkie wątpliwości podczas bezpośredniego spotkania. Być ktoś z Was właśnie jest w takiej sytuacji i potrzebuje pomocy w odzyskaniu ubezpieczenia. "Codex jest skuteczny, dlatego swoje honorarium pobiera po skutecznym uzyskaniu odszkodowania. Nie pobieramy żadnych opłat wstępnych, u nas płacisz za sukces! Dowiedz się jaka kwota odszkodowania po wypadku samochodowym Ci przysługuje. Skorzystaj z bezpłatnych konsultacji odszkodowawczych, nasi specjaliści odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania."  


Komentarze

Prześlij komentarz