*Pomysły na świąteczne prezenty* - książki


Przyznam Wam szczerze, że początkowo czytanie książek było dla mnie męczarnią - nieprzyjemnym obowiązkiem. Od zawsze uciekałam sprzed elementarza, a czytałam tylko jak mnie ktoś zmusił (szkoła albo rodzice). W moim domu było wiele książek, ale traktowałam je bardziej w roli dekoracji. Zmienił to prezent, który dostałam pod choinkę od Ojca Chrzestnego X lat temu.



Prezentem tym była książka. Niezwykła książka, książka magiczna. Konkretnie pierwsza część osławionego "Harrego Pottera". Tak właśnie zaczęła się moja przygoda z czytaniem. Którą kontynuuję przez kolejne lata. Książka, jest prezentem uniwersalnym, można ją podarować każdemu. Dziś przedstawię Wam kilka książek, które w większości sama przeczytałam. Może zainspiruje Was właśnie do takiego zakupu.

Kryminał dla Miłośników gatunku


Losowy cytat: "Nie zachwycała się nimi, choć dzisiejszy towar był wyjątkowej jakości. Dla niej to tylko rekwizyty. Materiał do pracy. Przystąpiła do metodycznej obróbki."

Praktyczny przewodnik dla Podróżników


Losowy cytat: "Autostop jest dobrą formą podróżowania dla ludzi wytrwałych, ceniących wolność, poszukujących przygody i dysponujących czasem. (...) Do takiej podróży trzeba się solidnie przygotować (...)."

Ciekawa lektura dla Każdego


Losowy cytat: "Czasami zamierał między sobotami. Tracił swoją lekką, przejrzystą postać. Puchł, gęstniał, obezwładniał, czepiał się ciała i moje życie stawało się podobne do marszu pod wiatr"

Książka kucharska


Losowy cytat: "Cukinię pokroić na plasterki o szerokości około 1 cm. Posolić, odstawić na cedzaku na 15 minut, a następnie odcisnąć nadmiar płynu".

Coś dla Miłośników biegania


Losowy cytat: "Hipertoniki - napoje te służą przede wszystkim uzupełnieniu niedoborów elektrolitów i dostarczeniu energii."

Inspiracje "ogrodowe"


I tu Was zdziwię, w książce praktycznie nie ma tekstu. Są same zdjęcia i inspiracje.

Dla Miłośników przyrody


Losowy cytat: "Siejące postrach korniki idą na całość. Wyszukują osłabione drzewa i próbują je zasiedlić. Rządzi tu jedna zasada "wszystko albo nic"."

Dla zapalonych Wędkarzy


Losowy cytat: "Jeziora średniożyzne, czyli mezotroficzne, jeszcze gdzieniegdzie można znaleźć: Wigry, Gołdapiwo, Miedwie i kilka mniejszych".

Dla Wielbicieli polskich gór


Losowy cytat: "Góry Bystrzyckie są zbudowane ze starych skał metamorficznych, głównie łupków łyszczykowych i granitognejsów"

Stworzyłam dzisiaj nieco inną formę wpisu niż do tej pory mam nadzieję, że przypadł Wam do gustu. Napiszcie w komentarzach po jakie Wy książki najchętniej sięgacie. Jeżeli będziecie chciały, to zrobię kolejną część tego wpisu jeszcze przed świętami.


Komentarze